ΕΝΦΙΑ: «Κλείδωσαν» οι 6 δόσεις για την πληρωμή - Πότε θα πληρωθεί ο νέος φόρος ακινήτων και ποιες μειώσεις θα ισχύσουν
Πότε θα πληρωθεί ο νέος φόρος ακινήτων και ποιες μειώσεις θα ισχύσουν
Την δυνατότητα πληρωμής του ΕΝΦΙΑ σε 6 δόσεις θα δώσει και φέτος το υπουργείο Οικονομικών σε μια προσπάθεια να επιμεριστούν τα βάρη για τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Περισσότεροι από 6,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων θα κληθούν να πληρώσουν από τον Σεπτέμβριο φόρο για τα ακίνητά τους πάνω από 2,5 δισ. ευρώ.
Με βάση τον σχεδιασμό η πρώτη δόση πρέπει να εξοφληθεί έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 και η τελευταία (6η δόση) στις 26 Φεβρουαρίου 2021. Οι υπόχρεοι ΕΝΦΙΑ θα δουν στο φετινό εκκαθαριστικό τις ίδιες μειώσεις του φόρου που ίσχυαν το 2020. Δηλαδή και το 2021 θα προβλέπεται η μειωση10% – 30% στον ΕΝΦΙΑ φυσικών προσώπων, ανάλογα με τη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας. Συγκεκριμένα, οι μειώσεις αυτές φθάνουν σε:
- 30% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 60.000 ευρώ,
- 27% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 70.000 ευρώ,
- 25% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 80.000 ευρώ,
- 20% για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 1.000.000 ευρώ και
- 10% για αξία ακίνητης περιουσίας άνω του 1.000.000 ευρώ.
Στόχος για την κυβέρνηση είναι ο ΕΝΦΙΑ του 2021 να παραμείνει στα επίπεδα με τον ΕΝΦΙΑ του 2020. Περίπου 500.000 ιδιοκτήτες ακινήτων θα επιβαρυνθούν και φέτος με συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ, ο οποίος ανέρχεται συνολικά σε 631,38 εκατ. ευρώ.
Φέτος αναμένεται να αυξηθούν κατά πολύ οι δικαιούχοι μερικής ή ολικής απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, δικαιούχος απαλλαγής από το 50% του ΕΝΦΙΑ. είναι κάθε φορολογούμενος που, μεταξύ άλλων, είχε κατά το προηγούμενο έτος «συνολικό ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα» μέχρι 9.000 ευρώ. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και για κάθε εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας.
Επιπλέον, στις οικογένειες που είναι τρίτεκνες ή πολύτεκνες ή περιλαμβάνουν ανάπηρα άτομα κατά ποσοστά 80% και άνω χορηγείται πλήρης απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ εφόσον μεταξύ άλλων, σε κάθε περίπτωση το «συνολικό ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα» του προηγούμενου έτους, δεν έχει υπερβεί τις 12.000 ευρώ. Το όριο αυτό προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και κάθε εξαρτώμενο μέλος.
Όπως γίνεται αντιληπτό, η σημαντική μείωση των φορολογητέων εισοδημάτων 3,6 εκατομμυρίων φορολογουμένων θα έχει ως συνέπεια μεγάλος αριθμός εξ’ αυτών να εμφανίσει για πρώτη φορά ετήσια οικογενειακά εισοδήματα χαμηλότερα των παραπάνω εισοδηματικών ορίων που προβλέπονται για την μερική ή ολική απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ Το αποτέλεσμα θα είναι να αυξηθεί φέτος σημαντικά ο αριθμός των φυσικών προσώπων που θα πληρώσουν ΕΝΦΙΑ μειωμένο κατά 50% και των τριτέκνων και των πολυτέκνων που θα απαλλαγούν πλήρως από τον ΕΝΦΙΑ
Πηγή: newsbeast.gr

`Αλλα άρθρα του/της Σπύρος Πέππας
Την Κυριακή 4 Οκτωβρίου το 5ο Sterea Run - 18ος Δρόμος του Επαμεινώνδα
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το 5ο Sterea Run 2026 - 18ο Δρόμο του Επαμεινώνδα, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 4 Οκτωβρίου...
Διακοπή νερού στο Λουτουφί λόγω βλάβης - Πότε αναμένεται να αποκατασταθεί
Χωρίς νερό θα παραμείνει σήμερα, Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου, το Λουτουφί, λόγω βλάβης που σημειώθηκε στο δίκτυο ύδρευσης.
Τουρισμός για Όλους 2026-2027: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα - Δείτε τους πίνακες των δικαιούχων
Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους 2026-2027», μετά την ολοκλήρωση της...
Επιστροφή ενοικίου: Ποιοι θα πάρουν έως και δύο ενοίκια - Οι ημερομηνίες για τις πληρωμές
Νέα δεδομένα φέρνει η απόφαση για την επιστροφή ενοικίου, καθώς από τον Σεπτέμβριο ξεκινούν οι πληρωμές για συγκεκριμένες κατηγορίες δικαιούχων...
Τελευταίες ημέρες για τις θερινές εκπτώσεις - Πότε τελειώνουν και τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Στην τελική ευθεία βρίσκονται οι θερινές εκπτώσεις του 2026, καθώς απομένουν πλέον μόλις λίγες ημέρες για όσους καταναλωτές θέλουν να...
ΙΖΟΛΑ: Η άνοδος και η πτώση ενός γίγαντα της ελληνικής βιομηχανίας
Για δεκαετίες το όνομα ΙΖΟΛΑ υπήρχε σε εκατοντάδες χιλιάδες ελληνικά σπίτια. Κουζίνες, ψυγεία, θερμοσίφωνες και τηλεοράσεις έφεραν το...
Στην Εισαγγελία Θηβών οι δύο συλληφθέντες για τη μεγάλη πυρκαγιά
Ενώπιον της Εισαγγελίας Θηβών οδηγήθηκαν το απόγευμα της Κυριακής οι δύο συλληφθέντες για τη μεγάλη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο Καλαμάκι...
Το «ευχαριστώ» της Θύελλας Ξηρονομής σε όσους στάθηκαν δίπλα στο χωριό κατά τη μεγάλη πυρκαγιά
Μήνυμα ευγνωμοσύνης προς όλους όσοι συνέβαλαν στην αντιμετώπιση της μεγάλης πυρκαγιάς που ....
Ολοκληρώνεται η μελέτη του αναδασμού στο Ανθοχώρι - Στόχος η άρδευση 7.500 στρεμμάτων και η αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής
Σημαντική εξέλιξη για τον πρωτογενή τομέα της Βοιωτίας αποτελεί η ολοκλήρωση της μελέτης του αναδασμού στο Ανθοχώρι, ενός έργου...








