ΑρχικήΕιδήσειςΣτερεά ΕλλάδαΕρώτηση Γ. Σαρακιώτη για συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Φθιώτιδας και κενά σε Ευρυτανία

Ερώτηση Γ. Σαρακιώτη για συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Φθιώτιδας και κενά σε Ευρυτανία

Ερώτηση Γ. Σαρακιώτη για συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Φθιώτιδας και κενά σε Ευρυτανία

Παρασκευή, 22 Οκτωβρίου 2021

Γιώργος Πέππας

Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση προχώρησε ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Αναπληρωτής Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Σαρακιώτης, φέρνοντας την Υπουργό Παιδείας προ των ευθυνών της αναφορικά με τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία της Φθιώτιδας και τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό στην Ευρυτανία.

Μέσω της ερώτησής του προς την κα Κεραμέως, ο Βουλευτής Φθιώτιδας ζητά να δοθεί άμεσα λύση, έστω και τώρα, 1,5 μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, ενώ τονίζει ότι δεδομένης της συνεχιζόμενης κρίσης της COVID-19 «οι προωθούμενες συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων εγείρουν εύλογους προβληματισμούς και γενικευμένη κοινωνική ανησυχία». Είναι χαρακτηριστικό, όπως επισημαίνει ο κ. Σαρακιώτης, ότι «πολύ πρόσφατα, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ο αριθμός των νέων κρουσμάτων έφθασε τα 151 με τη Φθιώτιδα να καταγράφει τα 59 εξ αυτών».

Επιπροσθέτως, ο κ. Σαρακιώτης υπενθυμίζει την πρωτοφανή απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολική τάξη, που νομοθετήθηκε μετά την έναρξη της πανδημίας. Η εν λόγω παράλογη απόφαση του Υπουργείου, πέραν του ότι είναι άκρως αντιπαιδαγωγική ακόμη και υπό φυσιολογικές συνθήκες, αποτελεί μια καθοριστική γενεσιουργό αιτία της σημερινής κατάστασης στα σχολεία, η οποία πλέον επιδεινώνεται μέσω των συγχωνεύσεων τμημάτων στη Φθιώτιδα αλλά και των συνεχιζόμενων ελλείψεων σε προσωπικό στην Ευρυτανία.

Σύμφωνα με τον ίδιο «η εν λόγω απαξίωση του δημόσιου σχολείου φέρει πλέον το ονοματεπώνυμο της Υπουργού Παιδείας, κας Ν. Κεραμέως, συνιστά μέρος της συνολικής τακτικής της και προφανώς δεν αποτελεί τυχαία εξέλιξη. Μετά από δύο έτη πανδημίας, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. θα έπρεπε να είχε πάψει να “αιφνιδιάζεται” από τον καταιγισμό των γεγονότων στην εκπαίδευση και όφειλε να είχε ήδη λάβει όλες τις αναγκαίες αποφάσεις για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων».

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Αναγκαιότητα ανάκλησης αποφάσεων συγχωνεύσεων τμημάτων σχολείων της Π.Ε. Φθιώτιδας και κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό στην Π.Ε. Ευρυτανίας εν μέσω πανδημικής κρίσης»

Αναστάτωση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς σε σχολικές μονάδες της Φθιώτιδας προξενούν οι παράλογες ενέργειες της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας περί συγχωνεύσεων τμημάτων σχολείων, την ώρα μάλιστα που η χώρα συνεχίζει να αντιμετωπίζει μία πρωτοφανή πανδημική κρίση, η οποία γεννά νέα δεδομένα. 

Χαρακτηριστικό αυτού είναι οι πρόσφατες δηλώσεις της Προέδρου της Επιτροπής Εμβολιασμών, κ. Μαρίας Θεοδωρίδου, η οποία περιέγραψε τα παιδιά ως «δεξαμενή νέων μεταλλάξεων», καθώς και το γεγονός ότι πολύ πρόσφατα, στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος ο αριθμός των νέων κρουσμάτων έφθασε τα 151 με τη Φθιώτιδα να καταγράφει τα 59 εξ αυτών. Τούτων δοθέντων και σε συνδυασμό με τις προηγούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, οι οποίες και οδήγησαν – εν μέσω πανδημίας – στην αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά σχολική τάξη, οι προωθούμενες συγχωνεύσεις των σχολικών τμημάτων εγείρουν εύλογους προβληματισμούς και γενικευμένη κοινωνική ανησυχία. 

Επιπροσθέτως, είναι βέβαιο ότι, η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα τυγχάνει παιδαγωγικά μη προσήκουσα. Καθώς τόσο βάσει του αριθμού, των ιδιαιτεροτήτων που μπορεί να εμφανίσει ο/η εκάστοτε μαθητής/τρια σε ότι αφορά τη μαθησιακή του/της συμπεριφορά – προσαρμογή, όσο και υπό το φως ανακοινώσεων που σχετίζονται με τον περιορισμό του φάσματος των παρεχόμενων υπηρεσιών ειδικής μαθησιακής υποστήριξης, εξαιτίας και της μη ενίσχυσης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με το αναγκαίο αριθμό ειδικοτήτων που δύναται να

προσεγγίσουν διεπιστημονικά και με αποτελεσματικότητα τις υφιστάμενες, αλλά και εγειρόμενες ψυχοεκπαιδευτικές ανάγκες, πολλαπλασιάζουν τις αντιδράσεις εκ μέρους των γονέων, των μαθητών και εκπαιδευτικών. 

Ταυτόχρονα, έντονο είναι το πρόβλημα που διαπιστώνεται αναφορικά με τις κενές θέσεις στην όμορη και δυσπρόσιτη Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα και καταγγελίες, παρά τις εκ μέρους στελεχών της εκπαίδευσης πρόσφατες διαβεβαιώσεις περί κάλυψης των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό επιστημονικό προσωπικό καθώς και επίλυσης των επιμέρους προβλημάτων, αυτά παραμένουν αμείωτα, με αποτέλεσμα την ασύμμετρη προσέγγιση των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών. 

Επειδή, τα ως άνω εκτιθέμενα συνθέτουν μία κατάσταση, ήδη δυσμενή, στην οποία ενέργειες περί συγχώνευσης σχολικών τμημάτων έρχεται να πολλαπλασιάσει τις υγειονομικές και μαθησιακές δυσκολίες.

Επειδή, την ώρα που σε δηλώσεις τους, ειδικοί εμπειρογνώμονες της δημόσιας υγείας χαρακτηρίζουν τα παιδιά ως «δεξαμενή νέων μεταλλάξεων» και ο αριθμός των κρουσμάτων αντί να μειώνεται, βαίνει αυξανόμενος, θεωρείται αδιανόητη η εμμονή σε επιλογές και ενέργειες που απειλούν την υγεία των ιδίων, των οικογενειών τους και των οικείων τους.  

Επειδή, ήδη εκ μέρους των εμπλεκομένων μερών στην εκπαιδευτική διαδικασία, επισημαίνεται η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και ο περιορισμός του φάσματος της διεπιστημονικής υποστήριξης των υφισταμένων ή και εγειρόμενων ψυχοεκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών, εξαιτίας της μη ουσιαστικής ενίσχυσης των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας – δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και άλλων νευραλγικών υπηρεσιών, με τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών ή άλλων ειδικοτήτων. 

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1) Προτίθεται να επανεξετάσει την απόφασή της για συγχωνεύσεις τμημάτων σχολικών μονάδων στην Π.Ε. Φθιώτιδας;

2) Ποιος είναι ο σχεδιασμός του αρμόδιου Υπουργείου για την κάλυψη των υφισταμένων αναγκών σε εκπαιδευτικούς ή/και άλλες ειδικότητες στις Π.Ε. Φθιώτιδας και Π.Ε. Ευρυτανίας; 

Ο ερωτών βουλευτής

Ιωάννης Σαρακιώτης