
Σύγκρουση τρένων: Ποια ήταν τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας που δεν λειτούργησαν στα Τέμπη
Πολύτιμες συμβάσεις που καθυστέρησαν, απουσία συντήρησης του δικτύου και παράνομα κυκλώματα λεηλασίας του εξοπλισμού μεταξύ των παθογενειών που έφερε στο φως το πολύνεκρο δυστύχημα
Tους καλά φυλαγμένους σκελετούς του ελληνικού σιδηροδρόμου, αποκαλύπτουν με τον πλέον τραγικό τρόπο τα φονικά τρένα της Hellenic Train που αργά προχθές το βράδυ έκοψαν το νήμα της ζωής σε 43 συμπολίτες μας και βύθισαν στο πένθος όλη την χώρα.
Είναι η κατάληξη μιας ανείπωτης τραγωδίας που μπορεί να προκάλεσε ένα ανθρώπινο χέρι, κουβαλά ωστόσο ευθύνες και παραλείψεις διαχρονικά, κυβερνήσεων, εταιρειών του σιδηροδρόμου και εργολάβων που με τις τακτικές και τα τερτίπια τους καθυστέρησαν πολύτιμες συμβάσεις έργων για την ασφάλεια και την σηματοδότηση του δικτύου.
Η ειρωνεία είναι ότι δεν λειτουργούν πανάκριβα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, χάρη στα οποία θα είχε αποτραπεί άλλη μια τραγωδία μετά το συμβάν στο Aδενδρο το 2017. Τι έφταιξε και η Ελλάδα βιώνει το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό ατύχημα στην ιστορία της σε μια περιοχή όπως τα Τέμπη που πριν από 25 χρόνια εκτυλισσόταν μια παρόμοια τραγωδία με θύματα μαθητές μιας σχολικής εκδρομής;
Το τελευταίο διάστημα, η απερχόμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών αποφάσισε να προχωρήσει σε διαγωνισμούς για τη συντήρηση του δικτύου με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) χωρίς ωστόσο να υπολογίσει ότι για να τρέξουν οι επίμαχες εργολαβίες θα πρέπει να παραδοθούν οι αμαρτωλές συμβάσεις! Στελέχη του σιδηροδρόμου υποστηρίζουν ότι σήμερα σε ένα μικρό τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός λειτουργεί η σηματοδότηση. Όπως σημειώνουν, η σηματοδότηση είναι ένα ακόμη θύμα της απουσίας συντήρησης του δικτύου αλλά και παράνομων κυκλωμάτων λεηλασίας του εξοπλισμού.
Τα συστήματα δούλευαν μέχρι το 2008 έως 2009. Έκτοτε έχουν πάψει να λειτουργούν με τους συνδικαλιστές να έχουν αποστείλει στον ΟΣΕ τρία εξώδικα το τελευταίο διάστημα, με αφορμή και τους δυο τελευταίους εκτροχιασμούς, κρούοντας το καμπανάκι του κινδύνου για την ανάγκη άμεσης αποκατάστασης του δικτύου και την ασφάλεια της σιδηροδρομικής υποδομής. Στοιχεία όμως που ο ΟΣΕ εμφανίζεται να έχει απορρίψει, χαρακτηρίζοντας αστήρικτες τις καταγγελίες και ανακρίβειες τους σχετικούς κινδύνους.
Για να βρεθεί λύση, επιστρατεύτηκε η περίφημη εργολαβία 717, προκειμένου να αναβαθμίσει τη σηματοδότηση και τα άλλα συστήματα. Όμως συμπτωματικά, από τότε πέρασαν σχεδόν δέκα χρόνια χωρίς να έχει παραδοθεί το έργο. Προ διετίας την εργολαβία εκτελούσε η κοινοπραξία ΤΟΜΗ – Alstom. Όμως από το 2021 το έργο έχει αναλάβει αποκλειστικά η γαλλική Alstom, την ώρα που επικρέμεται ευρωπαϊκή καμπάνα για επιστροφή κονδυλίων λόγω των καθυστερήσεων.
Το ντόμινο της τεχνολογικής απαξίωσης του σιδηροδρόμου επεκτείνεται και στην τηλεδιοίκηση, την εξ’ αποστάσεως διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών από τα τρία κέντρα που διαθέτει ο ΟΣΕ σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη.
Ούτε και το σύστημα ECTS για την ασφάλεια κυκλοφορίας που αν λειτουργούσε θα ειδοποιούσε εγκαίρως πως δύο αμαξοστοιχίες κινούνταν το βράδυ της Τρίτης στην ίδια γραμμή.
Τα τελευταία χρόνια η ρύθμιση κυκλοφορίας γίνεται τοπικά, δηλαδή από σταθμάρχες και κλειδούχους που βρίσκονται στις μεγάλες πόλεις από τις οποίες διέρχεται το σιδηροδρομικό δίκτυο. Οι σταθμάρχες ρυθμίζουν την κυκλοφορία στις διακλαδώσεις και αποφασίζουν ποιο τμήμα της διπλής γραμμής θα μονοδρομηθεί, στην περιοχή ευθύνης τους, μέχρι να φτάσει ο συρμός στον επόμενο σταθμάρχη.
Σύμφωνα με παράγοντες του σιδηροδρόμου αν λειτουργούσαν τα συστήματα φωτοσήμανσης και ο μηχανοδηγός είχε ένδειξη από τα φανάρια ότι κάτι έρχεται, θα σταματούσαν σε απόσταση 1,5 χιλιομέτρου και η τραγωδία θα είχε αποτραπεί. Τα επιβατικά αναπτύσσουν ταχύτητες 160 χιλ ανά ενώ στα 110 χιλ πέφτει η ταχύτητα στα εμπορικά.
Στον παροπλισμό της σύγχρονης τεχνολογίας για την παρακολούθηση των τρένων που τα τελευταία χρόνια, αξιοποιείται ακόμη και από εταιρείες ντελίβερι αλλά και ταξί για την παρακολούθηση του στόλου τους, θα πρέπει να προστεθεί και η δραματική λόγω μνημονίων υποστελέχωση του ΟΣΕ. Σήμερα υπολογίζεται ότι για την συντήρηση του δικτύου αξιοποιούνται από την Πάτρα μέχρι το Ορμένιο, περί τους 30 υπαλλήλους. Το δε προσωπικού του οργανισμού είναι περίπου 700 άτομα, πολλοί από τους οποίους είναι στο στάδιο της συνταξιοδότησης. Το οργανόγραμμα του Οργανισμού προβλέπει 2.200 εργαζόμενους.
Πηγή: Πρώτο Θέμα
Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι
`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Μαραθώνιος Καινοτομίας «Smart Sterea Hackathon» 30 Ιουνίου - 02 Ιουλίου 2023 στη Χαλκίδα
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας διοργανώνει Μαραθώνιο Καινοτομίας...
Γ. Σαρακιώτης στον ΑΝΤ1: «Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Π.Σ. απευθύνεται σε ολόκληρη την ελληνική κοινωνία, ενώ η Ν.Δ. σε 5-6 επιχειρηματικούς κολοσσούς»
Τις θέσεις του κόμματός του για τη φορολογική πολιτική ανέπτυξε ο υποψήφιος Βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-Προοδευτική...
Τρεις συλλήψεις από την ομάδα ΔΙΑΣ στη Θήβα για κλοπές αυτοκινήτων
Τις τελευταίες ημέρες η ομάδα ΔΙΑΣ προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, σε συνολικά τρεις συλλήψεις ημεδαπών...
Ενημερωτική εκδήλωση στη Λιβαδειά στις 7/6/2023 για τα έργα φυσικού αερίου
Ενημερωτική εκδήλωση στην κεντρική πλατεία Λιβαδειάς (πλατεία Εθνικής Αντίστασης) την Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023 και ώρες 10:00...
Στις 16 Ιουνίου η Γενική Συνέλευση του Α.Ε.Σ. Ελεώνα
Την Παρασκευή 16 Ιουνίου και ώρα 20:00 θα πραγματοποιηθεί στην Κοινότητα του χωριού η Γενική Συνέλευση του Α.Ε.Σ. Ελεώνα με θέματα...
Πρόσληψη Επικουρικού Ιατρού ειδικότητας Οφθαλμολογίας στο Γ.Ν. Θηβών
Ορκίστηκε τη Πέμπτη 01.06.2023, στο Γ.Ν.Θηβών ο επικουρικός ιατρός ειδικότητας οφθαλμολογίας, Τοουλιάς Χρήστος, ενισχύοντας...
Φ. Σπανός: «Ξεπεράσαμε εμπόδια που κρατούσαν πίσω στο 2005 την Καρυστία»
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός πραγματοποίησε την Πέμπτη 01 Ιουνίου 2023, περιοδεία στη νότια Εύβοια, με αφορμή...
Η MYTILINEOS εισέρχεται στην αγορά του Καναδά με εξαγορά ηλιακού χαρτοφυλακίου ισχύος 1,4 GW στην Αλμπέρτα από την Westbridge Renewable Energy
Η MYTILINEOS Energy&Metals (RIC: MYTr.AT, Bloomberg: MYTIL.GA, ADR: MYTHY US)...
Δεν θα αγωνιστεί ο Α.Σ. Χωστίων στα μπαράζ ανόδου - Σε πολύ άσχημη ψυχολογική κατάσταση η ομάδα
Η ομάδα του Α.Σ. Χωστίων, σε ανακοίνωση που εξέδωσε, αναφέρθηκε στα μπαράζ ανόδου του πρωταθλήματος, σημειώνοντας...