ΑρχικήΕιδήσειςΕλλάδαΜέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου θα διαρκέσουν οι Χειμερινές εκπτώσεις 2025

Μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου θα διαρκέσουν οι Χειμερινές εκπτώσεις 2025

Μέχρι την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου θα διαρκέσουν οι Χειμερινές εκπτώσεις 2025

Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2025

Σπύρος Πέππας

Οι χειμερινές εκπτώσεις του 2025 ξεκίνησαν τη Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου, και θα διαρκέσουν έως την Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου. Αυτή η περίοδος δίνει στους καταναλωτές την ευκαιρία να επωφεληθούν από σημαντικές προσφορές σε καταστήματα λιανικής.

Βασικά σημεία για τις χειμερινές εκπτώσεις

Με αφορμή την περίοδο των εκπτώσεων, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας υπενθυμίζει ορισμένα βασικά δικαιώματα των καταναλωτών, ώστε να πραγματοποιούν τις αγορές τους με ασφάλεια και υπευθυνότητα.

Αναγραφή τιμών στα προϊόντα:
Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, τα σημεία πώλησης οφείλουν να αναγράφουν με σαφήνεια την αρχική και τη νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων. Επιπλέον, πρέπει να αναφέρεται η κατάλληλη μονάδα μέτρησης, όπου απαιτείται.

Προγενέστερη τιμή προϊόντων:
Σε περιπτώσεις μείωσης τιμής, πρέπει να αναφέρεται η προγενέστερη τιμή του προϊόντος. Αυτή ορίζεται ως η χαμηλότερη τιμή που ίσχυε για το συγκεκριμένο προϊόν κατά το διάστημα των τελευταίων 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της έκπτωσης. Εάν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, λαμβάνεται υπόψη η χαμηλότερη τιμή των προηγούμενων 10 ημερών. Όταν η έκπτωση αυξάνεται σταδιακά, η αρχική τιμή αναφέρεται ως η τιμή που ίσχυε πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης.

Εμπορική επικοινωνία για εκπτώσεις:
Εκτός από την αναγραφή της παλιάς και της νέας τιμής, είναι δυνατή η προώθηση του ποσοστού έκπτωσης. Εάν οι μειωμένες τιμές αφορούν περισσότερα από το 60% των προϊόντων, το ποσοστό έκπτωσης πρέπει να εμφανίζεται στην πρόσοψη του καταστήματος ή σε διαφημίσεις. Εάν υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά εκπτώσεων ανά κατηγορία προϊόντων, αναγράφεται το εύρος τους (π.χ., «από ...% έως ...%»). Σε περιπτώσεις όπου οι εκπτώσεις αφορούν μόνο επιλεγμένα είδη, πρέπει να διευκρινίζεται ότι ισχύουν για συγκεκριμένα προϊόντα, μαζί με το σχετικό ποσοστό έκπτωσης.

Καταστήματα STOCK ή OUTLET:
Αυτού του είδους τα καταστήματα υποχρεούνται να παρουσιάζουν στην ετικέτα την αρχική τιμή (διαγραμμένη) και τη νέα μειωμένη τιμή. Είναι επίσης δυνατόν να αναφέρεται το ποσοστό της έκπτωσης. Στην περίπτωση που πραγματοποιούνται επιπλέον εκπτώσεις ή προσφορές, οι πινακίδες πρέπει να δείχνουν όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και να τονίζουν τη νέα μειωμένη τιμή με ευκρίνεια.

Προστασία των καταναλωτών

Είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι οι εκπτώσεις και οι προσφορές δεν είναι παραπλανητικές. Εάν οι δηλώσεις σχετικά με τις τιμές, τα ποσοστά έκπτωσης ή την ποσότητα των προϊόντων αποδειχθούν ανακριβείς, επιβάλλεται πρόστιμο στον έμπορο. Το πρόστιμο μπορεί να φτάσει έως και το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών του και σε καμία περίπτωση δεν θα είναι μικρότερο από 20.000 ευρώ.

Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενης παράβασης μέσα σε πέντε χρόνια, το πρόστιμο διπλασιάζεται και ανέρχεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Συμπέρασμα

Οι χειμερινές εκπτώσεις αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για αγορές σε μειωμένες τιμές, αλλά οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και να ενημερώνονται για τα δικαιώματά τους. Οι έμποροι, από την πλευρά τους, οφείλουν να τηρούν τους κανόνες διαφάνειας, ώστε να εξασφαλιστεί μια δίκαιη και αξιόπιστη εμπειρία για όλους.