ΑρχικήΕιδήσειςΣτερεά ΕλλάδαΟι πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Ελλάδας - Που κατατάσσονται οι δρόμοι της Στερεάς Ελλάδας

ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ

Οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Ελλάδας - Που κατατάσσονται οι δρόμοι της Στερεάς Ελλάδας

Οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι της Ελλάδας - Που κατατάσσονται οι δρόμοι της Στερεάς Ελλάδας

Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020

Γιώργος Πέππας

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» σε συνεργασία με τον διεθνή οργανισμό EuroRAP και εταίρους από την Ιταλία, την Ισπανία και την Κροατία, προχωρά στη δημιουργία χάρτη που κατατάσσει την επικινδυνότητα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου. Το o έργο SLAIN (Saving Lives Assessing and Improving TEN-T Road Network Safety) συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. μέσω του προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility 2014-2020), με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μέχρι στιγμής τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη, αφορούν την περίοδο του 2014 έως και του 2017, ενώ θα πραγματοποιηθεί περαιτέρων ανανέωση όταν ληφθούν υπόψη τα νεώτερα δεδομένα.

Η πρόεδρος του ΙΟΑΣ, κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, παρέδωσε τη Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2020, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τους χάρτες επικινδυνότητας, με την Ελλάδα να τεκμηριώνει στους ευρωπαϊκούς θεσμούς την τήρηση των υποχρεώσεών της. Όπως αναφέρεται και σε σχετική ανακοίνωση, το εγχείρημα αυτό περατώθηκε σύμφωνα με τη διεθνή μεθοδολογία (EuroRAP).

Πατήστε στην εικόνα για να δείτε αναλυτικά τη σύγκριση. 

Η μεθοδολογία είναι πλήρως συμβατή και αποδεκτή από τη νέα ευρωπαϊκή οδηγία καθώς και άλλους διεθνείς οργανισμούς (WHO, World Bank). Δίνεται έτσι η δυνατότητα άμεσης σύγκρισης μεταξύ διαφορετικών χωρών, καθώς η ίδια μεθοδολογία εφαρμόζεται διεθνώς, σε περισσότερες από 100 χώρες μέχρι σήμερα. Στο τέλος του έργου (Μάρτιος 2021) θα πραγματοποιηθεί επικαιροποίηση του ίδιου χάρτη, ώστε να περιλαμβάνει πιο πρόσφατα στοιχεία που θα είναι τότε διαθέσιμα.

Οι δύο χάρτες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του έργου SLAIN αφορούν την πυκνότητα των συμβάντων και τον δείκτη επικινδυνότητας, που αποτελούν το συλλογικό και το ατομικό επίπεδο επικινδυνότητας των χρηστών της οδού, αντιστοίχως. Η επικινδυνότητα αναπαρίσταται με διαφορετικές αποχρώσεις (μαύρο - κόκκινο - πορτοκαλί - κίτρινο - πράσινο, από το υψηλότερο προς το χαμηλότερο επίπεδο επικινδυνότητας).

Η πλειονότητα του εθνικού οδικού δικτύου όπως σκιαγραφείται στον χάρτη περιλαμβάνει δρόμους χαμηλού ή μικρομεσαίου ρίσκου. Το ρίσκο αναφέρεται στην πιθανότητα να σημειωθεί ατύχημα ανά χιλιόμετρο αυτοκινητοδρόμου. Ο υφιστάμενος χάρτης αφορά μεν το διάστημα 2014-2017, ωστόσο με την επικαιροποίηση των στοιχείων αναμένεται η εικόνα να είναι ακόμα πιο θετική.

Η κ. Δανέλλη-Μυλωνά, ανέφερε πως «Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα αποτελεί έργο πνοής συνεισφέροντας στην ενημέρωση και στην προστασία της ζωής στους δρόμους. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα στη χώρα μας έχουμε ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που συμβάλλει στις ασφαλείς μετακινήσεις όλων των χρηστών του δρόμου και στην ανάπτυξη του τόπου.»

Την ικανοποίησή του «για το έργο που συντελείται από τις υπηρεσίες και τους συνεργάτες του υπουργείου, για ένα θέμα το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον στρατηγικό σχεδιασμό των υποδομών στη χώρα και για την ιεράρχηση των παρεμβάσεων σε επίπεδο οδικής ασφάλειας» εξέφρασε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος εκπροσωπώντας τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή, ενώ ευχαρίστησε την κ. Δανέλλη-Μυλωνά. Με την υιοθέτηση των χαρτών από το υπουργείο η Ελλάδα είναι σύμφωνη με τις απαιτήσεις της οδηγίας 2008/96 στην Ελλάδα (Π.Δ. 104/2011) καθώς και της αναθεώρησης της 2019/1936.