ΑρχικήΕιδήσειςΒοιωτία«Αψιμαχία» Αραπίτσα-Γιαννακόπουλου για το επίδομα γέννησης στο Δήμο Αλιάρτου-Θεσπιέων

(copyright: Pixabay)

«Αψιμαχία» Αραπίτσα-Γιαννακόπουλου για το επίδομα γέννησης στο Δήμο Αλιάρτου-Θεσπιέων

«Αψιμαχία» Αραπίτσα-Γιαννακόπουλου για το επίδομα γέννησης στο Δήμο Αλιάρτου-Θεσπιέων

Τρίτη, 2 Ιουνίου 2026

Γιώργος Πέππας

Το επίδομα γέννησης 800 ευρώ στο Δήμο Αλιάρτου-Θεσπιέων βρέθηκε στο επίκεντρο της «αψιμαχίας» του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, κ. Γιώργου Γιαννακόπουλου, και του Δημάρχου, κ. Γιώργου Αραπίτσα.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του ο κ. Γιαννακόπουλους υποστήριξε πως η απόφαση για το επίδομα γέννησης ακυρώθηκε με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, ασκώντας δριμύτατη κριτική προς τη δημοτική αρχή του Δήμου. Ο κ. Αραπίτσας με την σειρά του, σε ανακοίνωσή του υπογράμμισε πως η απόφαση θα παρθεί εκ νέου και θα ισχύει αναδρομικά για όσα παιδιά έχουν γεννηθεί από 1 Ιανουαρίου 2026 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2026, κατηγορώντας την αντιπολίτευση για παραπληροφόρηση των πολιτών.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του κ. Γιαννακόπουλου αναφέρει:

«Η πρόσφατη απόφαση της Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας (Αρ. Πρωτ. 24756 / 27.05.2026) , η οποία ακυρώνει την υπ. αριθμ. 39/2026 απόφαση του Δημοτικού μας Συμβουλίου σχετικά με το «επίδομα γέννησης τέκνου», αποτελεί μια βαριά αλλά δυστυχώς αναμενόμενη εξέλιξη. Η απόφαση αυτή φέρνει τη Δημοτική Αρχή αντιμέτωπη με τις συνέπειες της διοικητικής της ανεπάρκειας και της επιπολαιότητάς της. Η απόφαση της Αποκεντρωμένης είναι αποκαλυπτική. Καταρρίπτει πλήρως το αφήγημα της Δημοτικής Αρχής και επιβεβαιώνει ότι πριν από κάθε μεγαλόστομη ανακοίνωση οφείλει να προηγείται σοβαρή νομική επεξεργασία και θεσμική προετοιμασία.

Ως Μείζων Αντιπολίτευση, με απόλυτο αίσθημα ευθύνης απέναντι στις νέες οικογένειες και αναγνωρίζοντας το οξύ δημογραφικό πρόβλημα του Δήμου Αλιάρτου-Θεσπιέων, υπερψηφίσαμε τη σκοπιμότητα του μέτρου. Θέλαμε και θέλουμε να στηριχθούν έμπρακτα οι συνδημότες μας.

Ωστόσο, είχαμε προειδοποιήσει ότι η πρόταση της Δημοτικής Αρχής στερούνταν σοβαρότητας και νομικής προετοιμασίας. Αντίθετα, η δική μας παράταξη είχε καταθέσει ένα πλέγμα ουσιαστικών και ολοκληρωμένων υποστηρικτικών μέτρων, το οποίο απορρίφθηκε αλαζονικά.

Η δική μας πρόταση έδινε τη δυνατότητα για ουσιαστική στήριξη στα νέα ζευγάρια και δεν αποτελούσε ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα.

Η παράταξη «ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ» είχε προτείνει μια πραγματική δέσμη μέτρων που θα ανακούφιζε μακροπρόθεσμα τα νέα ζευγάρια, η οποία περιελάμβανε:

•Περαιτέρω μείωση των δημοτικών τελών για όλες τις ευπαθείς ομάδες και τις νέες οικογένειες του Δήμου μας, εξασφαλίζοντας μια μόνιμη και σταθερή ελάφρυνση των οικογενειακών προϋπολογισμών.

•Δωρεάν παραχώρηση δημοτικών κατοικιών σε νέα ζευγάρια, αξιοποιώντας την περιουσία του Δήμου στο μέτρο του εφικτού, για την άμεση επίλυση του σοβαρού στεγαστικού προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι νέοι άνθρωποι στην περιοχή μας.

•Καταγραφή των κατοικιών ιδιαίτερα σε δημοτικές κοινότητες, έτσι ώστε να αποτελούν μια δελεαστική πρόταση σε νέους ανθρώπους λόγω των χαμηλών ενοικίων σε σχέση με τις απαγορευτικά υψηλές τιμές των αστικών κέντρων.

•Συμβολή του Δήμου μέσα από τις κοινωνικές υπηρεσίες του, έτσι ώστε να βοηθάει νέα ζευγάρια για την εύρεση εργασίας.

Η Δημοτική Αρχή επέλεξε να αγνοήσει τις προτάσεις μας και να θριαμβολογεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για μια απόφαση «γυμνή» νομικά, εκθέτοντας τον Δήμο και απογοητεύοντας τους δημότες. Η ακύρωση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση αναδεικνύει τον πλήρη ερασιτεχνισμό της:

•Γνώριζε τη νομική πραγματικότητα, αλλά αδιαφόρησε: Όπως αποκαλύπτεται στο σκεπτικό της ακύρωσης, το Υπουργείο Εσωτερικών είχε ήδη ξεκαθαρίσει εγγράφως από τις 22.04.2025 ότι δεν προβλέπεται η δυνατότητα χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης από τους Δήμους για λόγους δημογραφικής πολιτικής.

•Έλλειψη εξατομικευμένης τεκμηρίωσης: Ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων (Ν. 3463/2006, άρθρο 202) επιτρέπει τη χορήγηση βοηθημάτων μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις για την αντιμετώπιση έκτακτης και σοβαρής ανάγκης. Η Δημοτική Αρχή, αντί να προχωρήσει σε εξατομικευμένη κοινωνική τεκμηρίωση των αναγκών των δημοτών , προτίμησε μια πρόχειρη, γενική και αόριστη επίκληση.

Τα ερωτήματα πλέον είναι αμείλικτα:

1) Ποιος εισηγήθηκε μια απόφαση που κρίθηκε παράνομη; Υπήρξε νομικός έλεγχος ή το θέμα οδηγήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο μόνο και μόνο για να παραχθούν εντυπώσεις;

2)Πόσες φορές ακόμη θα εκτεθεί ο Δήμος εξαιτίας της προχειρότητας της Δημοτικής Αρχής; Πρόκειται για το δεύτερο σοβαρό περιστατικό σε σύντομο χρονικό διάστημα, μετά την απόπειρα διαγραφής οφειλών, εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, η οποία αποσύρθηκε άρον-άρον ύστερα από τις αντιδράσεις της παράταξής μας.

3)Γιατί ο κ. Δήμαρχος έσπευσε να παρουσιάσει το επίδομα ως δεδομένο γεγονός μέσα από συνεντεύξεις και δημοσιεύματα, πριν ολοκληρωθεί ο έλεγχος νομιμότητας; Αγνοούσε τη διαδικασία ή γνώριζε τον κίνδυνο ακύρωσης και επέλεξε να επενδύσει επικοινωνιακά στις ελπίδες των πολιτών;

4)Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει επίσημη ενημέρωση; Γιατί η Δημοτική Αρχή κρύβεται και δεν δημοσιοποιεί την απόφαση;

5)Έχουν ήδη κατατεθεί αιτήσεις από δημότες; Αν ναι αυτές οι οικογένειες που προχώρησαν στην υποβολή δικαιολογητικών θα πρέπει να ενημερωθούν.

6)Τι προτίθεται να κάνει πλέον η Δημοτική Αρχή; Θα εξαντλήσει κάθε νόμιμη δυνατότητα για την εφαρμογή ενός αντίστοιχου μέτρου ή θα αρκεστεί σε επικοινωνιακές ανακοινώσεις χωρίς αντίκρισμα;

 Εμείς εκφράζουμε την ανησυχία μας για αυτή την εξέλιξη και θλιβόμαστε βαθύτατα γιατί οι προσδοκίες των νέων γονιών του τόπου μας, έγιναν θύμα μιας επιπόλαιης και πρόχειρης διαχείρισης.

Είναι τουλάχιστον προκλητικό το γεγονός ότι η Δημοτική Αρχή, που τόσο καιρό διαφήμιζε με τυμπανοκρουσίες τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, σήμερα επιλέγει την απόλυτη σιωπή. Όταν οι αποφάσεις καταρρέουν εξαιτίας της δικής της ανικανότητας, τα φώτα της δημοσιότητας σβήνουν.

Η διοίκηση ενός Δήμου απαιτεί σοβαρότητα, γνώση των νόμων και υπευθυνότητα. Η πολιτική δεν ασκείται με όρους επικοινωνίας, αλλά με σκληρή δουλειά ώστε οι αποφάσεις να είναι εφαρμόσιμες και να ανακουφίζουν πραγματικά τους πολίτες.

Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να αναλάβει την ευθύνη της αποτυχίας της και να φέρει άμεσα στο Δημοτικό Συμβούλιο μια νέα, νομικά θωρακισμένη και ολοκληρωμένη πρόταση, ενσωματώνοντας τις θέσεις της παράταξής μας για μια πραγματική, στέρεη κοινωνική πολιτική που έχουν ανάγκη οι συνδημότες μας.

ΣΟΒΑΡΑ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ

ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ

 Παραθέτω την απόφαση ακύρωσης

https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%98%CE%94%CE%A4%CE%9F%CE%A110-6%CE%A8%CE%94?inline=true»

Η απάντηση του Δημάρχου Αλιάρτου-Θεσπιέων, κ. Αραπίτσα:

«Δυστυχώς για μία ακόμη φορά η μείζονα μειοψηφία ακολουθεί τον δρόμο της παραπληροφόρησης. Η Δημοτική Αρχή πρότεινε στη Δημοτική επιτροπή και στο Δημοτικό Συμβούλιο το βοήθημα των 800 Ευρώ για νεογέννητα και στάλθηκε για έγκριση στην αποκεντρωμένη διοίκηση. Απόφαση η οποία εγκρίθηκε ΟΜΟΦΩΝΑ στον Δήμο μας.Η απόφαση θα παρθεί εκ νέου σύμφωνα με τις υποδείξεις της αποκεντρωμένης Θεσσαλίας Στερεάς Ελλάδος, με την οποία είμαστε σε συνεχή επικοινωνία,όπως επίσης και μεγάλος Δήμος της Αποκεντρωμένης που αντιμετωπίζει παρόμοιο θέμα, εστιάζοντας κυρίως στα εισοδηματικα κριτήρια των νοικοκυριών. Αυτη η εξέλιξη σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνει την καταβολή του βοηθήματος, μετά τις υποδείξεις της αποκεντρωμένης διοίκησης και αφορά, όσα παιδιά έχουν γεννηθεί από 1 Ιανουαρίου 2026 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2026 και θα εχει αναδρομική ισχύ.Τελικά για την αντιπολίτευση φταίνε όσοι τολμούν και αναγνωρίζουν τις πραγματικές ανάγκες των συμπολιτών μας και το μεγάλο πρόβλημα συρρίκνωσης του πληθυσμού μας. Κλασική συνταγή: λίγη επίθεση στη δημοτική αρχή και λίγη αυτοεπιβράβευση για τις εντυπώσεις. Η αντιπολίτευση διαρκώς βλέπει λαϊκισμό παντού.

 Στην περασμένη τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ΕΝΗΜΕΡΩΣΑ το σώμα, για την εξέλιξη της απόφασης,που αφορά και άλλους Δήμους και αλλες αποκεντρωμένες διοικήσεις.

 Πρέπει να γνωρίζει επίσης η μείζονα αντιπολίτευση, ότι τα Δημοτικά τέλη στα οποία αναφέρεται,έρχονται στα τέλη του έτους πριν τον προϋπολογισμό και όχι τώρα. Εξάλλου πρέπει να κατατεθεί κοστολογημένη πρόταση κάτι που ποτέ δεν έκανε μέχρι σήμερα. Όσο για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου,ειναι δυνατόν να μην γνωρίζει,οτι οι κατοικίες του Δήμου είναι μισθωμένες, με την διαδικασία πλειοδοτικού ανοιχτού διαγωνισμού; Ειναι δυνατόν να μην γνωρίζει, ότι οι ελάχιστες που ειναι διαθέσιμες χρειάζονται αρκετά χρήματα για επισκευή και δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον και οτι οι διαγωνισμοί έχουν καταστεί άγονοι, ακόμη και με συμβολικό ποσό; Εφαρμόζουμε πιστά το πρόγραμμά μας, για το οποίο μας εμπιστεύτηκαν οι Δημότες μας και υπενθυμίσουμε οτι με τις συντονισμένες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής και των οικονομικών μας υπηρεσιών, έχουν ήδη διευθετηθεί υπέρογκα ποσά στην ΔΕΗ και θα έχουμε την δυνατότητα με την χρηστή οικονομική διοίκηση και διαχείριση που ακολουθούμε, να ασκήσουμε μεγαλύτερη κοινωνική πολιτική στα επόμενα χρόνια, τόσο στα ευάλωτα νοικοκυριά, όσο και στην στήριξη των νέων γονιών με τα δεδομένα που θα υπάρχουν και το Νέο Κώδικα των Δήμων.»