Επιστρεπτέα: Ποιες επιχειρήσεις γλιτώνουν τη λυπητερή - Έρχονται νέα ραβασάκια
Η ΑΑΔΕ είχε αποστείλει ραβασάκια σε περίπου 20.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες με τα οποία καλούνταν να επιστρέψουν εφάπαξ και εντόκως ολόκληρο το ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής που είχαν λάβει την περίοδο της πανδημίας - Τι προβλέπει η νέα ΚΥΑ
Nέα εκκαθαριστικά, με επανυπολογισμό του ποσού της επιστρεπτέας προκαταβολής, που θα πρέπει να επιστρέψουν στο κράτος, θα εκδοθούν για τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν τήρησαν την ρήτρα απασχόλησης, αλλά τηρούν τις νέες προϋποθέσεις οι οποίες προβλέπονται από την απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης.
Υπενθυμίζεται ότι η ΑΑΔΕ είχε αποστείλει ραβασάκια σε περίπου 20.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες με τα οποία καλούνταν να επιστρέψουν εφάπαξ και εντόκως ολόκληρο το ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής που είχαν λάβει την περίοδο της πανδημίας, καθώς μετά τους ελέγχους που έγιναν διαπιστώθηκε ότι οι δικαιούχοι δεν τήρησαν τους όρους που προβλέπονταν για τη ρήτρα διατήρησης του προσωπικού, ενώ υπήρχαν και περιπτώσεις φορολογούμενων που δεν είχαν υποβάλλει δικαιολογητικά.
Δεύτερη ευκαιρία
Σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η κυβέρνηση δίνει δεύτερη ευκαιρία στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που απέλυσαν προσωπικό και δεν τήρησαν την ρήτρα απασχόλησης ή άλλες υποχρεώσεις τους.
Ετσι για την υποχρέωση διατήρησης εργαζομένων προβλέπεται για όλους τους γύρους της επιστρεπτέας προκαταβολής, ότι τηρείται η ρήτρα απασχόλησης, αρκεί η διαφορά του μέσου όρου εργαζομένων κατά τους μήνες υποχρέωσης διατήρησης να διαφέρει κατά λιγότερο από μία μονάδα σε σχέση με τον αρχικό αριθμό εργαζομένων που απασχολούσε η επιχείρηση.
Για όσες επιχειρήσεις –δικαιούχους έλαβαν την επιστρεπτέα προκαταβολή χωρίς να έχουν καταθέσει όλα τα παραιτούμενα δικαιολογητικά παρατείνεται μέχρι 30/12/2022 η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Εκ νέου υπολογισμός της επιστροφής
Εφόσον μετά τον επανυπολογισμό της υποχρέωσης διατήρησης εργαζομένων και την παρέλευση της προθεσμίας της 30ης Δεκεμβρίου 2022 για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών, προκύπτει ότι τηρήθηκαν οι υποχρεώσεις της επιχείρησης, το αχρεωστήτως καταβληθέν ποσό που βεβαιώθηκε διαγράφεται με την έκδοση Ατομικού Φύλλου Εκπτωσης από τη ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών και ταυτόχρονα εκδίδεται νέος νόμιμος τίτλος είσπραξης για την επιστροφή του επιστρεπτέου μέρους της ενίσχυσης.
Με βάση τα παραπάνω, για όσες επιχειρήσεις κλήθηκαν να επιστρέψουν τα λεφτά κατόπιν διασταύρωσης στις 2/11/2022, θα ακυρωθούν τα εκκαθαριστικά και θα εκδοθούν νέα, εάν προσκομίσουν στοιχεία ότι εντάσσονται στις δυο αυτές κατηγορίες και πως δεν ισχύουν πλέον οι λόγοι απόρριψης.
Για την έκπτωση 15% της εφάπαξ καταβολής
Η δυνατότητα εφάπαξ καταβολής του επιστρεπτέου ποσού της ληφθείσας ενίσχυσης με έκπτωση 15% ισχύει μόνο εφόσον τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έχουν υποβληθεί το αργότερο μέχρι και την 23η Σεπτεμβρίου 2022. Ποσά που τυχόν καταβλήθηκαν βάσει του αρχικού τίτλου είσπραξης πιστώνονται στην οφειλή που προκύπτει από το νέο τίτλο είσπραξης.
Στην περίπτωση που μετά τον επανυπολογισμό της υποχρέωσης διατήρησης εργαζομένων και την παρέλευση της προθεσμίας της 30ης Δεκεμβρίου 2022 για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών, προκύπτει ότι δεν τηρήθηκαν οι υποχρεώσεις της επιχείρησης, οι επιχειρήσεις καλούνται να επιστρέψουν το ποσό εφάπαξ και εντόκως.
Επιπλέον όπως προβλέπει η απόφαση και όσοι ακόμα δεν καταθέσουν δικαιολογητικά ή απέλυσαν εργαζόμενους χωρίς να προσλάβουν άλλους ξανά, αφού παρατείνεται μέχρι τις 31/1/2023, η διορία για να επιστρέψουν τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά Επιστρεπτέας προκαταβολής τα οποία εισέπραξαν.
Τι θα γίνει με όσους δήλωσαν ως έσοδο το μη επιστρεπτέο κομμάτι
Ακόμα, για επιχειρήσεις που εκ παραδρομής αναγνωρίστηκε το μη επιστρεπτέο ποσό ως έσοδο του φορολογικού έτους 2020 και έχει υποβληθεί μέχρι και 2 Νοεμβρίου 2022 τροποποιητική δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2020 αποκλειστικά για την αιτία αυτή, η επιχείρηση μπορεί να υποβάλει μέσω της εφαρμογής «τα αιτήματά μου» της διαδικτυακής πύλης myaade.gov.gr στον κατάλογο της «διαδικασίας» της «θεματικής ομάδας» Εισόδημα με επιλογή «Επανυπολογισμός επιστρεπτέου ποσού της επιστρεπτέας προκαταβολής» αίτηση από την 30η Νοεμβρίου μέχρι και την 7η Δεκεμβρίου 2022, προκειμένου να διενεργηθεί εκ νέου ο υπολογισμός του επιστρεπτέου ποσού, κατόπιν μηχανογραφικής διασταύρωσης των κωδικών των εντύπων φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2020 από την ΑΑΔΕ.
Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της τροποποιητικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων θα πρέπει να έχει διαγραφεί το συνολικό ποσό του κωδικού 481 του εντύπου Ν και στην περίπτωση της τροποποιητικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, να έχει τροποποιηθεί ο υποκωδικός 011 του κωδικού 144, και παράλληλα και για τις δυο περιπτώσεις, θα πρέπει να έχει μειωθεί ισόποσα ο κωδικός 560 του πίνακα Ζ1 του εντύπου Ε3.
Πηγή: Ημερησία
Ακολουθήστε το radiothiva.gr στο facebook για να είστε πάντα ενημερωμένοι

`Αλλα άρθρα του/της Γιώργος Πέππας
Ο Ρούμπιο νομιμοποιεί τις παράνομες τουρκικές διεκδικήσεις
Η παρουσία του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, στην Αθήνα συνοδεύθηκε από έντονες λαϊκές αντιδράσεις, πικετοφορίες και διαδηλώσεις...
Ο Γιώργος Μουλκιώτης ζητάει την άμεση ένταξη των αμπελουργών της Βοιωτίας στο de minimis
Ο Βουλευτής του νομού Βοιωτίας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ., κ. Γιώργος Μουλκιώτης, κατέθεσε στη Βουλή των Ελλήνων ως Αναφορά...
3ο Συμμετοχικό Εργαστήριο Ευρωπαϊκού Προγράμματος «NATALIE» για την Πολιτική Προστασία στον Λήλαντα
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας διοργάνωσε το 3ο Συμμετοχικό Εργαστήριο του ευρωπαϊκού προγράμματος HORIZON EUROPE «NATALIE»...
Ο δήμαρχος Διστόμου Αράχωβας Αντίκυρας «τρολάρει» την ΕΥΔΑΠ
Απίστευτο κόλπο από τον δήμαρχο Διστόμου Αράχωβας Αντίκυρας Γιάννη Σταθά για να εκφράσει την αντίθεσή του και να κλιμακώσει την αντίδρασή ...
Τον συνέλαβαν στη Φωκίδα για ναρκωτικά
Την Τρίτη 6 Οκτωβρίου 2026 το απόγευμα, σε περιοχή της Φωκίδας, συνελήφθη ένας ημεδαπός από αστυνομικούς της Κινητής Αστυνομικής Μονάδας...
4 νεκροί και 60 τραυματίες από τροχαία ατυχήματα τον Σεπτέμβριο στη Στερεά Ελλάδα
Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις για τον μήνα Σεπτέμβριο 2026. Τα στοιχεία δημοσίευσε...
Αμεση σύλληψη αλλοδαπής για ληστεία στη Χαλκίδα
Τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης 7 Οκτωβρίου 2026 συνελήφθη στη Χαλκίδα μια αλλοδαπή, από αστυνομικούς...
Εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση για την ανέγερση του 29ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας και του 2ου Νηπιαγωγείου Δροσιάς
Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός υπέγραψε την απόφαση ένταξης έργου στο Πρόγραμμα: «Στερεά Ελλάδα 2021-2027»...
Γιώργος Μουλκιώτης: «Αμήχανη και αδρανής η κυβέρνηση απέναντι στη γαλλοτουρκική αμυντική συνεργασία»
Συγκεκριμένες απαντήσεις για τις ενέργειες της κυβέρνησης απέναντι στη γαλλοτουρκική αμυντική συνεργασία ...








